• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hjälp ska jag lägga till medsökande

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Hahaha!
Ja alltså du får ursäkta men dina referenser stämmer inte riktigt överens med hur det brukar funka. Fick du alltså ett kreditkort utan UC? Aldrig någonsin hört talas om så då bor du nog på mindre ort :).
Kan bara instämma med ” Tuffatider” det går visst att få ett kreditkort på sin lokala bank på mindre ort utan UC jag fick det också Mastercard 25k, skött mina lån och varit banken trogen i 25 år har också en aktiedepå hos dem.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
Kan bara instämma med ” Tuffatider” det går visst att få ett kreditkort på sin lokala bank på mindre ort utan UC jag fick det också Mastercard 25k, skött mina lån och varit banken trogen i 25 år har också en aktiedepå hos dem.
Ja jag har ju också ett sparande hos dem :)
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Men alltså ni måste förstå att det inte funkar såhär i de flesta fall och absolut inte i större städer. Det är helt enkelt inte realistiskt och jag tänker mig att dessa tjänstemän i princip begår tjänstefel när de inte följer konsumentkreditlagen om att man ska vidta en noggrann och omsorgsfull kreditprövning innan de beviljar lån.

Så kontentan. Ni behöver väl inte ge folk råd och tips om saker som i princip aldrig händer.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Men alltså ni måste förstå att det inte funkar såhär i de flesta fall och absolut inte i större städer. Det är helt enkelt inte realistiskt och jag tänker mig att dessa tjänstemän i princip begår tjänstefel när de inte följer konsumentkreditlagen om att man ska vidta en noggrann och omsorgsfull kreditprövning innan de beviljar lån.

Så kontentan. Ni behöver väl inte ge folk råd och tips om saker som i princip aldrig händer.
Men snälla du detta var inte ett råd eller tips från mig bara en beskrivning av min situation, det är upp till var och en att sammanställa info på forumet och bilda sig en egen uppfattning.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Men snälla du detta var inte ett råd eller tips från mig bara en beskrivning av min situation, det är upp till var och en att sammanställa info på forumet och bilda sig en egen uppfattning.
Det var inte riktat till dig främst. Men du gav hans påstående vatten på sin kvarn.

Jag skulle tro att de flesta här inne ogärna ser en massa luddig info om hur det funkar i Sveriges minsta byar. Det ska vara matnyttig information.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Det var inte riktat till dig främst. Men du gav hans påstående vatten på sin kvarn.

Jag skulle tro att de flesta här inne ogärna ser en massa luddig info om hur det funkar i Sveriges minsta byar. Det ska vara matnyttig information.

H*n skrev dessutom att h*n fick lån på 600.000 utan kreditupplysning.....
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Ja du.

Jag har verkligen fått ett muntligt lånelöfte på min lokala bank. Jag har även fått ett kreditkort med 30 000 i kredit för ca 1 månad sedan. Jag förklarade för "min" bank att jag inte ville att de skulle ta en upplysning eftersom jag tänkte ta ett lån på mellan 5 och 600000 för att renovera huset till nästa år. Jag har INTE fått någon upplysningskopia från UC och när jag kollar "Kreddy" så ser jag att jag har ett kreditkort med 30 000 i kredit med 0 i utnyttjat och har ett "Kreddybetyg" på 0,1.

Sedan så vet jag inte vad "gemene" man tycker, tänker och säger men så är det iaf i mitt fall.

Däremot så är jag nyfiken på vad det betyder när jag loggar in på "Creditsafe" och det står

Rating och limit
Rating, poäng -32
Rating, text Ej aktivt
Limit (SEK)

Men alltså vänta nu, så du har inte ens sökt lånet? Du behöver det nästa år? Då blir det ju ännu tydligare att du fått allting om bakfoten. Du har inte blivit beviljad ett lån på 600.000 utan kreditupplysning utan din bank har mest troligt sagt att det nog ska gå bra baserat på din riskprognos och andra förutsättningar och då har du tolkat det som ett ”muntligt lånelöfte”. Givetvis måste banken göra en kreditupplysning när det väl beger sig.
 

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
H*n skrev dessutom att h*n fick lån på 600.000 utan kreditupplysning.....

Det har jag däremot INTE skrivet. Jag skrev att jag talat med bankmannen om att jag till nästa år ska söka ett lån för husrenovering på mellan 5 och 600000. Han svarar då att "det fixar vi. Bara kom in när det är tid". Jag är ganska säker på att det inte är några som helst problem med att få lånet. Det är sant att jag inte har något lånelöfte på papper men här på vischan fungerar ett ord fortfarande. Jag tror även att det kommer att tas en kreditupplysning på mig och det var därför jag inte ville att de skulle ta en upplysning när jag skulle ha kreditkortet, då hade jag nöjt mg med ett debit.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Det har jag däremot INTE skrivet. Jag skrev att jag talat med bankmannen om att jag till nästa år ska söka ett lån för husrenovering på mellan 5 och 600000. Han svarar då att "det fixar vi. Bara kom in när det är tid". Jag är ganska säker på att det inte är några som helst problem med att få lånet. Det är sant att jag inte har något lånelöfte på papper men här på vischan fungerar ett ord fortfarande. Jag tror även att det kommer att tas en kreditupplysning på mig och det var därför jag inte ville att de skulle ta en upplysning när jag skulle ha kreditkortet, då hade jag nöjt mg med ett debit.

Ok, vi verkar inte förstå varandra. Jag trodde du hade fått ett lån utan uc beviljat eftersom du skriver, citat ”Jag har fått lånelöfte på 600 000 för renovering av huset utan UC också”. För mig är det inte samma sak som att få ett ”det fixar vi, bara kom in när det är tid”.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp